Veelgestelde vragen

Bestellingen

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Hebt u een losse Nexus-publicatie besteld, dan ontvangt u deze binnen een week, of als het een nog niet verschenen publicatie betreft, binnen een week na de verschijningsdatum. Hebt u een Nexus-lidmaatschap besteld, dan ontvangt u de reeds verschenen nummers van de betreffende jaargang binnen een week.

Wanneer ontvang ik mijn entreekaarten?

Uw entreekaarten worden uiterlijk één week voor het betreffende evenement toegezonden. Bestelt u daarna nog entreekaarten, dan kunt u die op de dag zelf, voorafgaand aan de activiteit ophalen bij de Nexus-balie op de locatie van het evenement.

Waar kan ik entreekaarten bestellen?

Entreekaarten voor de Nexus-activiteiten kunt u bestellen zowel via onze website als door het insturen van een aanmeldkaart als u die van ons hebt ontvangen.

Ik ben mijn entreekaarten kwijtgeraakt, wat nu?

Hebt u entreekaarten besteld, dan staat u op onze deelnemerslijst. U kunt zich op de dag van de betreffende activiteit (minstens een half uur voor aanvang) melden bij de Nexus-balie.

Moet ik mijn leeftijd vermelden bij een bestelling?

Bestelt u een jongerenkaart, of een entreekaart of lidmaatschap van Nexus Connect, vermeld dan altijd uw leeftijd. Geeft u een Connect-lidmaatschap cadeau of bestelt u kaarten voor een jongere, noteer dan de gegevens van de ontvanger in het vak ‘opmerkingen’ in het bestelformulier.

Facturen

Wanneer ontvang ik mijn factuur?

Hebt u een bestelling gedaan in onze webwinkel, dan ontvangt u per mail een automatische bestelbevestiging. Uw bestelling wordt vervolgens door onze administratie verwerkt en u ontvangt binnen enkele dagen uw factuur, digitaal of per post op het bij ons bekende adres. Hebt u een entreekaart besteld, dan ontvangt u de factuur binnen enkele weken.

Heb ik een machtiging tot incasso afgegeven?

Hebt u een factuur ontvangen met daarop ‘te voldoen: €0,00’ en ‘incasso/sepa’, dan betekent dat dat u een machtiging hebt gegeven. U ontvangt deze factuur voor uw administratie en hoeft verder niets te doen.

Lidmaatschap

Wat behelst het Nexus-lidmaatschap?

Als Nexus-lid ontvangt u de jaargang van het tijdschrift Nexus in het betreffende jaar – doorgaans zijn dat drie edities. Daarnaast kunt u met korting entreekaarten bestellen voor de Nexus-activiteiten. De verschillende lidmaatschappen en hun voordelen vindt u hier.

Wanneer kan ik een lidmaatschap afsluiten?

Dat kan op ieder gewenst moment. Het lidmaatschap is, vanwege de onregelmatige spreiding van onze uitgaven en activiteiten, altijd gebonden aan een kalenderjaar. Wordt u bijvoorbeeld in december lid, dan ontvangt u de edities van Nexus van dat betreffende jaar.

Ik woon in het buitenland, kan ik dan een lidmaatschap afsluiten?

Jazeker! U kunt een eenjarig Nexus-lidmaatschap afsluiten. Voor verzendingen naar het buitenland (exclusief België) brengen we extra verzendkosten in rekening.

Waarom zou ik Nexus-lid worden?

U wordt Nexus-lid als u intellectuele uitdaging en inspiratie zoekt; de missie van Nexus wilt ondersteunen; deel wilt uitmaken van een groeiende groep cultuurliefhebbers; het mooiste Nederlandse cultuurfilosofische tijdschrift thuis wilt ontvangen; of met korting naar de Nexus-evenementen wilt.

Ik twijfel over het lidmaatschap

Vraag dan ons informatiepakket aan, met een mooi proefnummer van Nexus en een brochure over het instituut. Twijfelt u nog steeds of hebt u een vraag over de inhoud van het tijdschrift, neem dan contact op met een van onze redacteurs.

Hoe kan ik het Nexus Instituut steunen?

U kunt Nexus steunen door een lidmaatschap af te sluiten of door Vriend van het Nexus Instituut te worden. Wilt u Nexus eenmalig een klein steuntje in de rug geven, dan kunt u op het bestelformulier op de website een donatie toevoegen aan uw bestelling.

Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen?

Een Nexus-lidmaatschap opzeggen kan alleen schriftelijk, per mail naar info@nexus-instituut.nl of per post naar Nexus Instituut, Postbus 4813, 4803 EV Breda. Opzeggingen gaan in per het eerstvolgende kalenderjaar.

Bezoek Nexus-activiteit

Zijn de zitplaatsen in de zaal geplaceerd?

Er is in principe geen vaste placering in de zaal. Voor de Vrienden van Nexus worden wel stoelen gereserveerd.

Kan ik de Nexus-activiteiten bezoeken met een rolstoel?

Ja. Komt u in een rolstoel, neem dan contact op met onze administratie. Zij zullen u helpen aan een geschikte plek, zodat u de activiteit zonder zorgen kunt bijwonen.

Zijn er voorzieningen voor slechthorenden?

Ja. Bij het merendeel van de Nexus-activiteiten is er de mogelijkheid om een gehoorapparaat af te stemmen op een ringleiding.

Tijdschrift Nexus

Wat staat er in het tijdschrift Nexus?

Prikkelende essays, zowel hedendaagse, speciaal voor Nexus geschreven stukken als klassieke teksten van filosofen, politici, wetenschappers en kunstenaars. Een overzicht van alle tot nu toe gepubliceerde nummers en essays vindt u hier.

Kan ik ook een los nummer bestellen?

Jazeker. Losse nummers van Nexus kunt u bestellen via de winkel. Eerst zien welke essays er in de nummers staan? Kijk dan op de overzichtspagina.

Administratie

Hoe kan ik een ander post- of factuuradres opgeven?

Meld het nieuwe adres aan onze administratie, per mail naar info@nexus-instituut.nl of per telefoon via 085-0471229

Ik heb een editie van Nexus niet ontvangen

Hebt u een publicatie een week na verschijning nog niet ontvangen, neem dan contact op met onze administratie via info@nexus-instituut.nl of per telefoon via 085-0471229.

Contact

Hoe kan ik op de hoogte blijven van de Nexus-publicaties en activiteiten?

Schrijf u op de homepage in voor onze nieuwsbrief. U ontvangt dan vrijblijvend ongeveer eens per maand informatie over de activiteiten, nieuws over sprekers en speciale aanbiedingen.

Zijn jullie ook te volgen op social media?

Ja: Like ons op Facebook en volg ons op Twitter.

Ik heb een andere vraag.

Voor overige vragen over het lidmaatschap, bestellingen of praktische informatie neemt u contact op met onze administratie per mail via info@nexus-instituut.nl of per telefoon (op alle werkdagen behalve maandag tussen 9.00 uur en 17.00 uur) via 085-0471229.