Veelgestelde vragen
Bestellingen
Entreekaarten voor de Nexus-activiteiten, evenals de Nexus-publicaties en het Nexus-lidmaatschap kunt u bestellen zowel via onze site als door het insturen van een aanmeldkaart als u die van ons hebt ontvangen.
Doet u een bestelling via onze site, dan maakt u daarbij automatisch een account aan. Via dat account kunt u (in het kader van Algemene verordening gegevensbescherming) uw persoonlijke gegevens zelf wijzigen.
Hebt u het afgelopen jaar een bestelling bij ons gedaan, maar hebt u geen wachtwoord aangemaakt of bent u uw wachtwoord kwijtgeraakt, dan kunt u via deze link een nieuw wachtwoord aanvragen.
Bestelt u een jongerenkaart, of een entreekaart of lidmaatschap van Nexus Connect, vermeld dan altijd uw leeftijd. Geeft u een Connect-lidmaatschap cadeau of bestelt u kaarten voor een jongere, noteer dan de gegevens van de ontvanger in het vak ‘opmerkingen’ in het bestelformulier.
Hebt u een losse Nexus-publicatie besteld, dan ontvangt u deze binnen een week, of als het een nog niet verschenen publicatie betreft, binnen een week na de verschijningsdatum. Hebt u een Nexus-lidmaatschap besteld, dan ontvangt u de reeds verschenen nummers van de betreffende jaargang binnen een week.
Entreekaarten worden uiterlijk één week voor het betreffende evenement toegezonden. Bestelt u daarna nog entreekaarten, dan kunt u die op de dag zelf, voorafgaand aan de activiteit ophalen bij de Nexus-balie op de locatie van het evenement.
Betaling
U kunt betalen via een incasso-machtiging of door het binnen 14 dagen voldoen van de factuur die wij u per mail of per post toesturen. Voor deze laatste optie brengen wij 1,50 euro aan administratiekosten in rekening. Hebt u een bankrekening buiten SEPA (Single Euro Payments Area)? Dan benaderen wij u automatisch met de mogelijkheid uw factuur via Paypal te voldoen.
Hebt u een bestelling gedaan in onze webwinkel, dan ontvangt u per mail een automatische bestelbevestiging. Uw bestelling wordt vervolgens door onze administratie verwerkt en u ontvangt binnen enkele dagen uw factuur, digitaal of per post op het bij ons bekende adres. Hebt u een entreekaart besteld, dan ontvangt u de factuur binnen enkele weken.
Hebt u een factuur ontvangen met daarop ‘te voldoen: €0,00’ en ‘incasso/sepa’, dan betekent dat dat u een machtiging hebt gegeven. U ontvangt deze factuur voor uw administratie en hoeft verder niets te doen.
Lidmaatschap
Als Nexus-lid ontvangt u de jaargang van het tijdschrift Nexus in het betreffende jaar – doorgaans zijn dat drie edities. Daarnaast kunt u met korting entreekaarten bestellen voor de Nexus-activiteiten en toegang aanvragen tot het online archief.
De verschillende lidmaatschappen en hun voordelen vindt u hier.
Dat kan op ieder gewenst moment. Het lidmaatschap is, vanwege de onregelmatige spreiding van onze uitgaven en activiteiten, altijd gebonden aan een kalenderjaar. Wordt u bijvoorbeeld in december lid, dan ontvangt u de edities van Nexus van dat betreffende jaar.
Jazeker! U kunt een eenjarig Nexus-lidmaatschap afsluiten. Voor verzendingen naar het buitenland (exclusief België) brengen we jaarlijks 25 euro verzendkosten in rekening.
U wordt Nexus-lid als u intellectuele uitdaging en inspiratie zoekt; de missie van Nexus wilt ondersteunen; deel wilt uitmaken van een groeiende groep cultuurliefhebbers; het mooiste Nederlandse cultuurfilosofische tijdschrift thuis wilt ontvangen; of met korting naar de Nexus-evenementen wilt.
Nexus-leden kunnen toegang aanvragen tot het online archief met een selectie van essays en podcasts. Hoe het werkt leest u op deze pagina.
Bestel dan een proefnummer van Nexus. U ontvangt dan bovendien een brochure over het instituut. Twijfelt u nog steeds of hebt u een vraag over de inhoud van het tijdschrift, neem dan contact op met een van onze redacteurs.
U kunt Nexus steunen door een lidmaatschap af te sluiten of door Vriend van het Nexus Instituut te worden. Wilt u Nexus eenmalig een klein steuntje in de rug geven, dan kunt u op het bestelformulier op de website een donatie toevoegen aan uw bestelling.
Een Nexus-lidmaatschap opzeggen kan alleen schriftelijk, per mail naar info@nexus-instituut.nl of per post naar Nexus Instituut, Postbus 4813, 4803 EV Breda. Opzeggingen gaan in per het eerstvolgende kalenderjaar.
Bezoek Nexus-activiteit
Hebt u entreekaarten besteld, dan staat u op onze deelnemerslijst. U kunt zich op de dag van de betreffende activiteit (minstens een half uur voor aanvang) melden bij de Nexus-balie.
Er is in principe geen vaste placering in de zaal. Voor de Vrienden van Nexus worden wel stoelen gereserveerd.
Ja. Komt u in een rolstoel, neem dan contact op met onze administratie. Zij zullen u helpen aan een geschikte plek, zodat u de activiteit zonder zorgen kunt bijwonen.
Ja. Bij het merendeel van de Nexus-activiteiten is er de mogelijkheid om een gehoorapparaat af te stemmen op een ringleiding.
De entreekaart is niet persoonsgebonden, dus wellicht kunt u iemand anders blij maken met uw entreekaart. Indien dat niet het geval is, neem dan zo snel mogelijk contact op met het Nexus Instituut via info@nexus-instituut.nl of 085 0471229, zodat we samen met u een passende tegemoetkoming kunnen vinden. Houd er rekening mee dat dat alleen kan als de fysieke entreekaart voor aanvang van de activiteit weer in het bezit van het Nexus Instituut is.
Tijdschrift Nexus
Prikkelende essays, zowel hedendaagse, speciaal voor Nexus geschreven stukken als klassieke teksten van filosofen, politici, wetenschappers en kunstenaars. Een overzicht van alle tot nu toe gepubliceerde nummers en essays vindt u hier.
Jazeker. Losse nummers van Nexus kunt u bestellen via de winkel. Eerst zien welke essays er in de nummers staan? Kijk dan op de overzichtspagina.
Administratie
Hebt u een account op onze website, log dan in en wijzig uw adres via deze pagina.
Hebt u geen account, meld dan uw nieuwe adres aan onze administratie, per mail naar info@nexus-instituut.nl of per telefoon via 085-0471229.
Hebt u een publicatie een week na verschijning nog niet ontvangen, neem dan contact op met onze administratie via info@nexus-instituut.nl of per telefoon via 085-0471229.
Contact
Schrijf u op de homepage in voor onze nieuwsbrief. U ontvangt dan vrijblijvend ongeveer eens per maand informatie over de activiteiten, nieuws over sprekers en speciale aanbiedingen.
Stuur uw vraag of verzoek naar info@nexus-instituut.nl.
Voor overige vragen over het lidmaatschap, bestellingen of praktische informatie neemt u contact op met onze administratie per mail via info@nexus-instituut.nl of per telefoon (op maandag t/m vrijdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur) via 085-0471229.