Bestellingen

Waar kan ik entreekaarten en andere producten bestellen?

Entreekaarten voor de Nexus-activiteiten, evenals de Nexus-publicaties en het Nexus-lidmaatschap kunt u bestellen via onze site. Lukt dit niet, neem dan telefonisch of per mail contact met ons op. We helpen u graag.

Ik wil online bestellen, maar heb geen wachtwoord

Doet u een bestelling via onze site, dan maakt u daarbij automatisch een account aan. Via dat account kunt u (in het kader van Algemene verordening gegevensbescherming) uw persoonlijke gegevens zelf wijzigen.

Hebt u het afgelopen jaar een bestelling bij ons gedaan, maar hebt u geen wachtwoord aangemaakt of bent u uw wachtwoord kwijtgeraakt, dan kunt u via deze link een nieuw wachtwoord aanvragen.

Moet ik mijn leeftijd vermelden bij een bestelling?

Bestelt u een jongerenkaart, of een entreekaart of lidmaatschap van Nexus Connect, vermeld dan altijd uw leeftijd.

Geeft u een Connect-lidmaatschap cadeau, vink dan op het bestelformulier ‘Doe dit lidmaatschap cadeau’ aan, vul het mailadres van de ontvanger in en vermeld bij ‘bestelnotities’ de leeftijd van de ontvanger.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Hebt u een losse Nexus-publicatie besteld en woont u in Nederland, dan ontvangt u deze binnen een week, of binnen een week na de verschijningsdatum. Hebt u een Nexus-lidmaatschap besteld, dan ontvangt u de reeds verschenen nummers van de betreffende jaargang binnen een week. Woont u buiten Nederland, hou dan rekening met een levertijd tot twee weken.

Hebt u voor 28 augustus 2024 entreekaarten besteld, dan ontvangt u deze uiterlijk 9 september. Hebt u na 28 september 2024 entreekaarten besteld, dan hebt u die digitaal als bijlage bij een email ontvangen.

Betaling

Hoe kan ik voor mijn bestelling betalen?

U kunt betalen via iDEAL en creditcard, PayPal, Giropay, Belfius Direct Net, Bancontact en KBC/CBC betaalknop.

Waarom zie ik een afwijkende prijs in mijn winkelmand?

Bestelt u een Nexus-lidmaatschap of publicatie vanuit een ander EU-land, dan moeten wij het plaatselijke btw-tarief berekenen. Daardoor kan het totaalbedrag iets afwijken. Dit geldt niet voor entreekaarten: daarover wordt altijd het Nederlandse btw-tarief berekend.

Wanneer ontvang ik mijn factuur?

U kunt uw factuur vinden in uw account. Log in op uw account en ga in het menu links op uw accountpagina naar ‘Bestellingen‘.

Hebt u niet afgerekend via de website? Dan hebt u uw factuur per e-mail of per post ontvangen.

Lidmaatschap

Wat behelst het Nexus-lidmaatschap?

Als Nexus-lid ontvangt u de jaargang van het tijdschrift Nexus in het betreffende jaar – doorgaans zijn dat drie edities. Daarnaast kunt u met korting entreekaarten bestellen voor de Nexus-activiteiten. Hebt u een Deluxe of Compleet lidmaatschap, dan krijgt u automatisch toegang tot de Schatkamer. De verschillende lidmaatschappen en hun voordelen vindt u hier.

Wanneer kan ik een lidmaatschap afsluiten?

Dat kan op ieder gewenst moment. Het lidmaatschap is, vanwege de onregelmatige spreiding van onze uitgaven en activiteiten, altijd gebonden aan een kalenderjaar. Wordt u bijvoorbeeld in december lid, dan ontvangt u de edities van Nexus van dat betreffende jaar. De verlenging vindt plaats op 1 januari.

Ik woon in het buitenland, kan ik dan een lidmaatschap afsluiten?

Jazeker! U kunt een Nexus-lidmaatschap afsluiten en Nexus in het buitenland ontvangen. Houd er wel rekening mee dat de verzendkosten en het btw-tarief afhankelijk zijn van het land.

Waarom zou ik Nexus-lid worden?

U wordt Nexus-lid als u intellectuele uitdaging en inspiratie zoekt; de missie van Nexus wilt ondersteunen; deel wilt uitmaken van een groeiende groep cultuurliefhebbers; het mooiste Nederlandse cultuurfilosofische tijdschrift thuis wilt ontvangen; of met korting naar de Nexus-evenementen wilt.

Hoe krijg ik toegang tot de Schatkamer?

Nexus-leden met een Deluxe- of Compleet- lidmaatschap krijgen automatisch toegang tot de online Schatkamer met een selectie van essays en podcasts als zij inloggen in hun account.

Ik twijfel over het lidmaatschap

Bestel dan een proefnummer van Nexus. U ontvangt dan bovendien een brochure over het instituut. Twijfelt u nog steeds of hebt u een vraag over de inhoud van het tijdschrift, neem dan contact op met een van onze redacteurs.

Hoe kan ik het Nexus Instituut steunen?

U kunt Nexus steunen door een lidmaatschap af te sluiten of door Vriend van het Nexus Instituut te worden. Wilt u Nexus eenmalig een klein steuntje in de rug geven, dan kunt u op het bestelformulier op de website een donatie toevoegen aan uw bestelling, of een donatie storten op rekening NL59 ABNA 0526390174 t.n.v. Stichting Vrienden van het Nexus Instituut.

Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen?

Een Nexus-lidmaatschap opzeggen kan alleen schriftelijk, per mail naar [email protected] of per post naar Nexus Instituut, Kollenbergweg 1, 1101 AT Amsterdam. Na uw opzegging ontvangt u van ons een bevestiging daarvan per mail of per brief. Bewaar deze in uw archief als bewijs van opzegging. Het lidmaatschap wordt jaarlijks automatisch verlengd op 1 januari. Opzeggingen die wij na 14 januari ontvangen, gaan in per eerstvolgend kalenderjaar. Zie ook de algemene voorwaarden.

Wordt het lidmaatschap automatisch verlengd?

Ja, het lidmaatschap wordt automatisch ieder jaar verlengd op 1 januari. U geeft hiervoor een machtiging af bij uw bestelling.

Bezoek Nexus-activiteit

Ik ben mijn entreekaarten kwijtgeraakt, wat nu?

Stuur een mailtje naar [email protected] of meld u bij de entree van de betreffende activiteit met uw aankoopbewijs, zodat we u verder kunnen helpen.

Zijn de zitplaatsen in de zaal geplaceerd?

Er is in principe geen vaste placering in de zaal. Voor de Vrienden van Nexus worden wel stoelen gereserveerd.

Kan ik de Nexus-activiteiten bezoeken met een rolstoel?

Ja. Komt u in een rolstoel, neem dan tijdig contact op met onze administratie. Zij zullen u helpen aan een geschikte plek, zodat u de activiteit zonder zorgen kunt bijwonen.

Zijn er voorzieningen voor slechthorenden?

Ja. Bij het merendeel van de Nexus-activiteiten is er de mogelijkheid om een gehoorapparaat af te stemmen op een ringleiding.

Ik heb een entreekaart besteld, maar ben verhinderd. Wat nu?

De entreekaart is niet persoonsgebonden, dus wellicht kunt u iemand anders blij maken met uw entreekaart. Indien dat niet het geval is, neem dan zo snel mogelijk contact op met het Nexus Instituut via [email protected] of 085 0471229, zodat we samen met u een passende tegemoetkoming kunnen vinden.

Tijdschrift Nexus

Wat staat er in het tijdschrift Nexus?

Prikkelende essays, zowel hedendaagse, speciaal voor Nexus geschreven stukken als klassieke teksten van filosofen, politici, wetenschappers en kunstenaars. Een overzicht van alle tot nu toe gepubliceerde nummers en essays vindt u hier.

Kan ik ook een los nummer bestellen?

Jazeker. Losse nummers van Nexus kunt u hier bestellen. Eerst zien welke essays er in de nummers staan? Kijk dan op de desbetreffende overzichtspagina.

Administratie

Hoe kan ik een ander post- of factuuradres opgeven?

Hebt u een account op onze website, log dan in en wijzig uw adres via deze pagina. Hebt u geen account, meld dan uw nieuwe adres aan onze administratie, per mail naar [email protected] of per telefoon via 085-0471229.

Ik heb een editie van Nexus niet ontvangen

Hebt u een publicatie twee weken na verschijning nog niet ontvangen terwijl u daar wel recht op hebt? Neem dan contact op met onze administratie via [email protected] of per telefoon via 085-0471229.

Contact

Hoe kan ik op de hoogte blijven van de Nexus-publicaties en activiteiten?

Schrijf u op de homepage in voor onze nieuwsbrief. U ontvangt dan vrijblijvend ongeveer eens per maand informatie over de activiteiten, nieuws over sprekers en speciale aanbiedingen.

Hoe kom ik in contact met Rob Riemen?

Stuur uw vraag of verzoek naar [email protected].

Ik heb een andere vraag.

Voor overige vragen over het lidmaatschap, bestellingen of praktische informatie neemt u contact op met onze administratie per mail via [email protected] of per telefoon (op maandag t/m vrijdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur) via 085-0471229.